Kan ik zelf een wollen karpet reinigen?

Ik heb het al eens geprobeerd met tapijtreiniger maar dat leverde niet het gewenste resultaat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wachten tot het weer gaat sneeuwen,schijnt prima te werken als je hem in de sneeuw legt.

In mijn studententijd reinigde de kamerbaas het tapijt in de gang met biotex.

mijn moeder deed haar tapijten schoon maken met groene zeep dat loste ze op in lauw water en met een borstel werd het schoongemaakt ik deed zelf vlekken verwijderen met bronwater weet je wel met bubbeltjes erin een beetje op de vlek gooien en naar 15 min droogwrijven misschien helpt dat ook bij jou!

Gebruik in ieder geval niet te veel schoonmaakmiddel. Je karpet blijft vettig en trekt zo weer sneller vuil aan. Ik zou het proberen met water met een flinke scheut schoonmaakazijn. Misschien wel een goed idee om de echte vlekken voor te bewerken met een papje van Biotex. En zoals al eerder werd gezegd: ondersteboven in vers gevallen sneeuw, maar hopelijk moet je daar nog even op wachten.

in principe is een wollen karpet o.i.v. zonlicht zelfreinigend. op een zonovergoten plekje leggen kan ook al helpen. probeer eens met een stoomreiniger, geeft vaak heel goed resultaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100