Wat kost het om 1x per week je was te laten doen?

ik wil mijn was 1x per week door iemand thuis laten doen. Wat kan die persoon hiervoor ongeveer vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.9K

Antwoorden (8)

Hangt er erg vanaf hoe je je was ingeleverd en of je het gestreken en wel terug wil hebben. Volgens mij ben je al gauw 10 euro per week kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij dus een huishoudelijke hulp. Ergens tussen de acht en vijftien euro lijkt mij redelijk, ligt aan de leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op basis van onderstaande gegevens, afkomstig van het Nibud, zou ik zeggen dat een bedrag tussen de 10 en de 14 euro redelijk is (afhankelijk van de temperatuur waarop gewassen wordt).

De totale kosten van een was in de wasmachine bestaan uit de kosten voor elektriciteit, water, waspoeder en de afschrijving en het onderhoud van de wasmachine.
Waskosten per was, bij verschillende temperaturen in €* temperatuur/ soort kosten
90°C
60°C
40°C
elektriciteit
0,48
0,25
0,15
water
0,10
0,08
waspoeder
0,19
afschrijving / onderhoud
0,48

totaal
1,25
1,00
0,90
Doet u de was voor een ander?
Dan kunt u ook de tijd dat u bezig bent met het wassen, drogen en strijken in rekening brengen. Het tarief voor huishoudelijk werk ligt tussen de €9,- en €12,- per uur.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jep rond de 10 - 15 euro
Wassen, drogen, strijken, evt naaien of verstellen.
Kijk eerst eens naar de tarieven van een wasserette.
Dan heb je een indicatie van wat dat kost.
Gaat het procede daar fout, dan word de schade vergoed.
25 euro ivm de tijd die er in gaat zitten. Niet alles gaat op het bontprogramma
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor € 10,- per uur, kun je iemand vragen om je was te doen. Dus het sorteren, in de wasmachine, droger, vouwen en strijken.

In de tussentijd kan diegene andere klusjes doen, want een witt was duurt al gauw 2 uur en een bonte was 1 tot 1,5 uur.

Er gaan dus al snel een aantal uren in zitten. Je kunt ook 's avonds alvast een was in de wasmachine doen zodat als de hulp komt, alvast 1 was klaar is. Scheelt weer in tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
€ 10,= per uur. Dus ligt aan jou hoeveel was je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wil je buurvrouw het wel een keer per week voor een fles wijn doen.
Of misschien kun jij iets voor haar doen. Klusjes, de hond uitlaten het grasmaaien, de autowassen.
Heb je geen buurvrouw, dan een familielid of een vriendin oid.
Zo niet dat raad ik je aan iemand in te huren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt ervan af. van de hoeveelheid was. of er verschillende programma's moeten gedraaid worden. het soort kledij. (hemden strijken duurt langer dan n broek). spreek erover met die persoon,welke prijs zij ijn gedachten heeft,jullie komen er ongetwijfe"ld samen wel uit.

greets