hoe krijg ik de vieze geur van verf en rook uit mijn kamer weg?

ik ben pas verhuisd en heb geverfd, nu ruikt mijn kamer nog naar verf. mijn huisgenoot rookt, en via het open raam of ook vaak via de open deur komt dat mijn kamer binnen. ik heb er zelf eigenlijk niet heel veel last van, beetje maar. maar mijn vriend heeft een veel betere neus dan ik en vindt het vreselijk. ik wil hem graag een beetje tegemoet komen door de geur sneller te laten verdwijnen als hij bij me is, maar hoe doe ik dat? is er een plant, middel, doosje dat geuren opneemt? zonder er een chemische aardbeiengeur voor terug te doen? want ik wil eigenlijk gewoon geen geur. dus geen luchtverfrisser spuiten ofzo, dat vind ik viezer ruiken dan verf...iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Bijenwaskaarsen absorberen alle luchtjes op een gezonde manier. Ook van geurkaarsen/wierook dus brand ze niet tegelijkertijd. Bijenwaskaarsen geven een negatieve lading aan delucht waardoor geurmoleculen en stofdeeltjes aan elkaar plakken en naar de grond zweven. Ik gebruik ze om cigarettenstank te verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heel simpel op te lossen.
Schaaltjes azijn neerzetten, die absorberen de geuren.

Succes

Toegevoegd na 19 minuten:
Dit advies gaf ik ook altijd bij parketvloeren die door ons bedrijf gelakt werden met de ouderwetse stinklak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wierook in veel geuren verkrijgbaar en kost niet veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed luchte en wirook helpt wel tegen de geur van de sigaretten
Maar vooral goed luchten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt op ander een ander antwoord: "Spiritus" schaaltje, verdampt wel snel maar kost een beetje en werkt absoluut!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogal ongezond...
gewoon een lucifer aansteken en na een seconde weer uitdoen. meermaals herhalen op verschillende plaatsen in de kamer.
dit heeft een erg sterke geur en maskeert daardoor andere geurtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders zetten vroeger als ze de kamer geverfd hadden gewoon een nachtje een emmer water in de kamer tegen de verflucht en dat hielp prima. Bij een erg sterke lucht kun je het water een keer verversen en de emmer nog even laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de stofzuiger kunnen pakken, daar een nieuwe zak in doen en een kopje waspoeder (lekker ruikend) op kunnen zuigen en de stofzuiger even 15 aanzetten.
Verder etherische olie in een verdampertje doen, bv ijzerhard is erg lekker. Wierook helpt ook goed, voor die van moeders geuren de india lijn, die brand lekker lang en er is nog een speciale lamp, lampe berge maar dat is wel wat duurder, maar die claimen de lucht te zuiveren. hier een link:
http://www.lampeberger.nl/