Kan het kwaad water uit de droger in de trommel van de wasmachine te legen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.8K
jc54
2 jaar geleden
@KeesWim; Dat ligt er maar net aan wat voor soort droger je hebt.......
LeonardN
2 jaar geleden
@jc54 Dat is een vreemde reactie op een reactie die al vermeld: ">Waarschijnlijk<"
Dat woord geeft al aan dat het dus niet voor alle soorten drogers geldt...

Antwoorden (2)

Het water uit de droger is (in ieder geval grotendeels) gedeminiraliseerd water. Dit kan voor de wasmachine geen kwaad.
Het enige is dat het water vanuit de droger wellicht wat meer stof (vanuit de droger) bevat. Dit komt dan in de wasmachine terecht waardoor je wasmachine sneller vervuild kan worden. Als dit inderdaad zo is, is dat nadelig voor de levensduur van je wasmachine.
2 jaar geleden
Het is niet aan te bevelen. Het water blijft in de machine staan. Normaal pompt de machine het laatste water weg aan het einde van het programma. Als je daarna water in de wasmachine gooit dan blijft dat staan......