Welke stofzuiger is de beste met huisdieren?

Ik heb twee honden waarvan 1 een husky die verharen 3 vuilniszakken vol per jaar. Dus ik zoek een hele goede sterke stofzuiger. Ik heb net een nieuwe maar dat was een miskoop. Nu wil ik een ander maar welke!! Wie heeft de goudentip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Nilfisk zijn goede stofzuigers en ook Numatic, deze laatste word veel door schoonmaak bedrijven gebruikt.

Beide zijn goed en duurzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Nilfisk is perfect. Wordt ook in grote bedrijven gebruikt. Kost wat meer, maar ook geen ergernissen meer.
De echte gouden tip
Is een Dyson!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit ook een een zakloze stofzuiger te denken, maar geeft het legen van het reservoir dan geen enorme stofwolk? Ik moet het binnen doen. Woon op een flat en prullenbak staat binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geeft inderdaad een smerige bende. Dyson probeert stofzuigers te verkopen door te beweren dat de zuigkracht afneemt bij stofzuigers met zak. In tests blijkt dat niet waar te zijn. Het enige voordeel is dat je geen zakken hoeft te kopen. Voor die euro per maand wil je toch geen vieze handen en stofwolken hebben?
De Miele Cat & Dog. Die wordt erg goed getest door de Consumentenbond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de Dyson DC25 en we hebben ook 3 dieren waarvoor deze stofzuiger prima geschikt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie (zeer zware) test:
een Miele:
http://www.youtube.com/watch?v=XLZCZ-BVejg&feature=related
Dyson DC22:
http://www.youtube.com/watch?v=awBHxpFlv0c&feature=related

De Miele lijkt het niet zo goed te doen, totdat je die Dyson en andere ziet.
Deze test is volgens mij zeer zwaar, ik heb andere testen gezien (met normaal stof) waarbij de uitgeblazen lucht van Miele schoner was dan normale lucht in huis. Alle andere stofzuigers kwamen een stuk slechter uit die test. (ik kan die test alleen niet terugvinden. De belangrijkste reden was dat Miele de enige was waarbij de stofzuiger niet "lek" was, alle lucht ging dus door het filter en niet er langs of via bijvoorbeeld het stekkergat.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat dacht je van een een centraal stofzuigsysteem?
Kost wat in aanleg, maar dan heb je ook wat.
Lekker stil, de schoonste lucht en geen zakken meer, wat in jouw geval zeker uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plaatje:
http://www.lokinstallatietechniek.nl/elektra/?id=22 prijzen: (rond de 1000,-)
(+ de installatie kosten, maar dat ligt aan de woning) http://www.warmteservice.nl/hoofdgroep/182/centraal-stofzuigsysteem.do
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een gewone heb je de stofzuiger die je meesleept en daaraan zit ook een snoer.
Ik heb het wel eens gebruikt tijdens kluswerk, slang is niet onhandig tijdens het zuigen, wel onhandig met opruimen, maar het gaat sneller als met een gewone en leuk zal stofzuigen vast nooit worden. :-(
Het enige echte nadeel blijft de prijs..
Ik weet niet of er een goede stofzuiger voor bestaat? De haartjes blijven vaak vast zitten aan het tapijt. ik neem aan dat je vloerbedekking of tapijt bedoeld? want van harde vloeren krijg je de haren wel af met een normale stofzuiger.
ik kan je wel een goede tip geven, over hoe je alle haren van tapijt of de bank af kan krijgen?

Heel simpel?
pak een raam wisser en een emmertje met water, maak de raamwisser een beetje vochtig en je veegt alle haren binnen no time van het tapijt of de vloerbedekking. Je kan er ook een lekker sopje voor pakken? Zo wordt de vloer nog mooi schoon ook en je haalt gelijk de nare luchtjes er van af.

Succes Groetjes Wilfred