Een hoed kan gereinigd worden bij de stomerij, hij wordt dan niet gewassen, maar schoon gestoomd. http://www.stoom-goed.nl/Prijslijst/Ledersuede.aspx
Een pet willen ze vast ook voor je stomen, maar de meeste petten kun je ook zelf wassen, op een lage temperatuur met een lage stand centrifuge.
Soms vind je in de pet een wasetiket. Het stomen van een hoed of pet kun je ook zelf, doe dit boven een pannetje kokend water, of een fluitketel met kokend water, wrijf terwijl je stoomt, zachtjes met een zacht borsteltje over de hoed.

Toegevoegd na 16 minuten:
Pas wel op! De stoom is erg heet en geeft snel verbranding van de huid.