Bloederig vraagje! Hoe krijg ik bloed tussen de (smalle) naden van Quick Step laminaat uit?

Zo als van mijn vorige vraag bekend,ben ik op 2 Januari op mijn plaat gegaan en daar is nogal wat bloed bij gevloeid. Een gedeelte daarvan is tussen de naden van het laminaat terecht gekomen en laat zich moeilijk verwijderen. Heeft iemand tips om dat succesvoller te doen?
Nog even voor de geinteresseerden, geen whiplash,maar spierpijn wel een gebroken neus en een kapot voorhoofd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien verdund vloeibaar schoonmaakmiddel met een stukje keukenrol door de kieren halen? Om het keukenrolpapiertje te verstevigen zou je het om een breinaald of een satéprikker kunnen wikkelen zodat het wat steviger is om tussen de kieren te krijgen.

hm.. Vochtig wattenstaafje & veel geduld?

Als keukenrolpapier (in genoemde combi met breinaald / sateprikker) te snel scheurt: Page vaatdoek-papier. Dat is wat dikker, neemt veel vocht op en scheurt niet zo snel. Succes!

wilde gok maar van dat vanish of iets vergelijkbaars (voor het wassen van kleding) dat vooral geschikt is voor bloed en vet ed. Vloer mee insmeren en met andere genoemde technieken (sateprikkers met doekjes) verwijderen (wel even in een hoek proberen of het geen verkleuring geeft) Maar dit zou in principe het reeds opgedroogde bloed moeten afbreken/ontkleuren anders ben je alleen mechanisch aan het verwijderen

Als eerste denk ik in zo'n geval aan een nagelborsteltje en iets van allesreiniger, wel natuurlijk meteen keukenpapier paraat hebben om het vocht op te deppen. Dat is makkelijker heen en weer te halen dan 'n satéprikker. Succes, en het beste met je gehavende hoofd!

Je kunt voorzichtig wat verdund chloorbleekmiddel tussen de naad laten lopen. Zeer met mate, want anders gaan de naden opbollen en wordt het er niet mooier op. Als het goed is, gaat het chloorbleekmiddel de bloedvlekken verbleken. Probeer het voor de zekerheid even uit op een naadje dat niet in het zicht zit, om te kijken of je de kleur van je laminaat er niet mee verpest.

vermeng wat zout met KOUDwater en het bijt er zo tussenuit.. mocht het een hele oude bloedvlek zijn gebruik dan ammonia. Toegevoegd na 5 minuten: *platte schroefendraaier met een doekje eromheen, even dopen in het zoutwater of ammonia en poetsen maar. Toegevoegd na 39 minuten: oude tandenborstel zou je ook nog kunnen gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100