In de praktijk geeft het reinigen van een hele muur met sierpleisterreiniger niet het gewenste resultaat.
Kijk, een vlekje gaat vaak nog wel weg met een harde borstel met water of een sierpleisterreiniger, maar een hele muur...Er ontstaan altijd wel vlekken of kleurverschil omdat sierpleisterreiniger een blekende werking heeft. Zeer goed ventileren en een gasmasker is dan ook aan te bevelen. de randen van het plafond en de vloerplinten moeten ook worden afgeplakt met plastic. Dit moet dan ook weer waterdicht aansluiten en het goed afspoelen van de muren geeft ook weer een waterballet met daarbij weer het risico op beschadiging van je parket of vloerbedekking.
Een makkelijker alternatief is om de wanden te sausen met een hoogwaardige latex. Het beste uit een verfspeciaalzaak en niet uit een bouwmarkt als je echt
kwaliteit wilt.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een professioneel goed advies (cq het beste)
+1 van mij

Andere antwoorden (3)

ALS het watervast is, kan je het gewoon met een spons afnemen. Als het dat niet is.. Vrees ik dat voorzichtig met een doekje het max haalbare is. Als het echt vies is, kom je wellicht toch op sauzen uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik moet aannemen dat dit een nep-tattoo kun je deze afschrobben met een warm nat washandje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het witte sierpleister is kun je het inspuiten met water met wat bleekwater erin. wel voorzichtig op de andere gekleurde spullen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt uitstekend,met een nevelspuit.
pluseen.