waarom stinkt mijn was zo! ik was met Ariel .

ik was met een wasbol en droog in droogtrommel en nog ruikt mij was niet lekker.hoe komt dit???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Door zeepresten en bacterieën in je wasmachine.
Draai een kookwas (90 graden) met een AFwasmachinereiniger in een lege wasmachine.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarschijnlijk heb je last van vetluis...

Toegevoegd na 1 minuut:
Vetluis is te verwijderen door de wasmachine zonder was (dus leeg) met een flinke schep soda op 95 graden te laten draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan ook zijn dat je de wasmachine te vol doet.
en heb je dat bakje onderaan wel eens schoongemaakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan vetluis zijn. Gebruik je alleen maar vloeibaar wasmiddel? Probeer dan eens ouderwets poeder? Sinds ik weer gewoon poeder gebruik ben ik ook van die viesruikende was af. Luister ook niet naar goedbedoeld advies om op 15 graden te wassen omdat het goed is voor het milieu. Gewoon wassen zoals op het etiket vermeld staat. Het kost je anders misschien wel je wasmachine door de vetluis die dan kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je was machiene leeg draaien op 40gr en voeg eens per drie maanden een liter schoonmaak azijn er aan toe en weg is je probleem en je kalk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had het zelfde probleem maar na de tips hieronder in de link was het voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Controleer je zeepbakje eens waar je het waspoeder en eventuele vloeibare wasmiddel/wasverzachter in doet.

Haal het bakje er eens uit en controleer op schimmel. Bij mij was dit ook en heb het goed schoongemaakt in kokend water daarna rook de was weer heerlijk fris!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorzaak is vetluis dat is een bacterie die in wasmiddel gedijt. Het is te verhelpen door af en toe een kookwas te draaien met soda of azijn.