Bakeliet weer mooi krijgen?

Ik heb een zwarte bakelieten telefoon uit de jaren 50. Het oppervlak daarvan is een beetje ruw. Misschien schoongemaakt met een verkeerd middel. Is er een manier om dat weer glanzend, glad te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Dit kun je weer glanzend krijgen door het te polijsten met b.v. Brasso (koperpoets) en daarna goed op te wrijven met een zachte doek.

Is bakeliet erg dof of beschadigd dan kun je het ook polijsten met Commandant autopoets. Dit is iets heftiger dan Brasso.

Resultaat van beide is hetzelfde... mooi glanzend bakeliet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met bakelietpoets. Te bestellen bij politoeren.com krijg je je oude bakeliet weer als nieuw.