Weet iemand waar dit voor gebruikt werd?

Picture for question
6 maanden geleden
crispy
6 maanden geleden
Lijkt me een soort set hulpstukken om je haar mee te doen.
Jastie
6 maanden geleden
Ik zie hier een benen en een stalen priem, 2 knoophaken, een houder voor heel dunnen naalden, die zitten in de bewerkte koker, 2 lege doosjes en een houder met daarin een krijtje. Een de cassette heeft een spiegeltje. Maar waar dient dit alles voor is de vraag!
Jastie
6 maanden geleden
Ook nog een houder met daarin zeemleer geklemd. Als een soort wisser.

Antwoorden (2)

Dit lijkt mij een naaigereedschapskist of fourniturenset.
6 maanden geleden
Amadea
6 maanden geleden
Zoiets dacht ik ook. Maar het is dan zo raar dat er geen schaartje en vingerhoed bij in zitten...
tinus1969
5 maanden geleden
Ik zit te denken aan leerbewerking?
Z512099
5 maanden geleden
Het spiegeltje in het deksel is de sleutel.
Amadea
5 maanden geleden
Toch niet, want er bestaan wel degelijk fourniturensets met een spiegel in het deksel. Zie bijvoorbeeld https://www.proantic.com/galerie/au-bonheur-des-dames/img/1188588-main-64f8dce43b8a6.jpg
futureruud2021
5 maanden geleden
En waarom is er ook een spiegeltje ? Misschien is het multifunctioneel. En kunnen ze zich ook opmaken? Of voor een puistje etc?
Een reis-verzorgingsset. Ik zie een spiegel in het "deksel"? De dingen met de haakjes dienen om de knoopjes van van die ouderwetse schoenen / laarsjes (uit de Victoriaanse tijd) dicht te maken.
5 maanden geleden