Hoeveel puin levert het slopen van een keuken op?

Ik ga binnenkort mijn keuken slopen ivm een verbouwing. De keuken zelf is er al uit, dus het gaat om:
- de vloer- en muurtegels van samen ongeveer 20 m2 (1,5 cm dik).
- het gipsen plafond (plus het framewerk?) van 8m2.

Kan iemand inschatten hoe zwaar dit ongeveer zal zijn en wat de volume hiervan is? Ik ben aan het berekenen of ik beter zelf heen en weer kan rijden naar het grofvuil of dat ik een puinkub (125 euro) koop waar 1m3 vuilnis in kan en die wordt opgehaald door de gemeente.

Als ik naar het grofvuil ga betaal ik € 6,55 per 100 kilo of € 1,65 per zak van 25 liter.

Groetjes

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Voor ongeveer 150 euro kan je al een afvalcontainer huren, zelf goede ervaring mee omdat de container voor de deur geplaatst wordt en dan op het gewenste moment weer wordt opgehaald.

Antwoorden (2)

Als je de beschikking hebt over een auto met aanhanger, dan is zelf rijden een stuk goedkoper. Laat het 500 kg. zijn, dan bedragen de stortkosten €32,75.
Als je het framewerk (hout) apart inlevert en het puin bij een puinbreker(verwerker), dan is het vaak nog goedkoper.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoeveel puin het zal zijn, hangt ook af van hoe fijn je het maat, maar ik schat het zo op zo'n anderhalve kuub.
jc54
8 jaar geleden
Tegels zijn zwaar, laten we 2000kg per m3 zeggen,
dan kom ik uit op:
20 * 0,015=0,3 m3 *2000 = 600 kg
die 0,3 m2 wordt veel meer als je het sloopt en in een container gooit, ik gok 2x zoveel. (het blijft natuurlijk hetzelfde wegen)

Let op dat als je het gaat storten je het droog wilt houden, water erbij weegt nog meer. In een container maakt dat niet uit.
Let ook op dat 600kg voor een gewone 1 as aanhangwagen al teveel is.
En dan moet het plafond er ook nog bij. en dat is nog een m3 erbij en ik gok 200kg maar dat hangt of van de dikte.

Het grote voordeel van een container is dat ie er een tijdje (vaak 6 weken) mag blijven staan. Dat scheelt troep in en om het huis. Alles kan steeds meteen de container in.

De gemeente is aan de dure kant per m3, per kg brengen goedkoop.
bron 2: alleen puin (dus geen gips) 100,- voor 3 kuub,
gemengd bouwafval 169,- (deze raad ik aan)

Als je tijd genoeg hebt dan kan je zelf gaan rijden, maar er komen bijna altijd klusjes bij dus dan is een paar uur besparen met een container aan te raden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Met de toets Alt Gr en respectievelijk de toetsen 2 en 3 kan je ² en ³ schrijven (zoals het hoort bij het schrijven van hoeveelheden in vierkante meter en in kubieke meter).