Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe, met welke techniek kan ik deze 'ladder' in het truitje wegwerken of verdoezelen?

De hond bleef er met zijn poot in haken. Ik ben niet zo handig met naald en draad. Is er een manier om dit netjes op te lappen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
999

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je het voorstel in de reacties niet zo ziet zitten. Wat eigenlijk we de beste oplossing is. Want dan herstel je het truitje in zijn glorie. ( Of toch deels ) .

Dus kijk zeker eens of je de draad kan vinden en elke steek wat ruimte kan geven om het minder opvallend te maken.
Zachtjes trekken trouwens ( opentrekken niet uitrekken )

Maar je kan ook
- Bij de naaiwinkel een mooi 'opstrijk' tekening halen. Nu die opstrijkdingen, die hang ik toch ook met enkele kleine steekjes (naald en draad ) vast na het strijken. Dan blijven ze langer hangen.
-Zo zijn er ook opstijk pareltjes en andere juweeltjes. Kan mooi zijn.

-Voor de wat handigere met naald en draad zou ik zeggen, probeer er iets over te borduren.

-Een lint kan je ook wel vinden. Dan heb je ook wel wat naaiwerk, maar je maakt weer een kledingstuk dat niet iedereen heeft. Je kan een blinkend lint nemen in die kleur zodat het lijkt of je zo een seintuurtje hebt ( zie je wel meer ) of .... je kan een opvallendere kleur of kant nemen en er een afwerkingetje (strikje of zo ) opzetten. Dan zou ik op de mauw of zo ook nog wel een klein dingetje plaatsen om het geheel wat meer expres te doen lijken.

-En het enige dat ik verder nog kan verzinnen om het te verdoezelen is met pailletjes ( vb bloemetjes, blaadjes,... ) zelf een tekening leggen en alles vastnaaien.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad was de suggestie van Ivana ook een goeie. Maar een reactie kun je niet belonen met een 'beste antwoord'. Ik dank jullie beiden, Nounka en Ivana, voor jullie suggesties en ideeën. Ik ga er hoe dan ook mee aan de slag!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding