het het stevig om op deze manier( zie toelichting) mijn afdakje groter te maken?

ik heb een nieuw afdakje gekocht van 1.40 breedt en heb 1.60 breedt nodig (dat is mijn deurkozijn)

het afdakje dient op de volgende manier bevestigd te worden: zowel links als rechts bevestig je een ondersteboven driehoek van hout (dus een balkje vertikaal tegen de deurpost, een horizontaal aan de bovenkant, en dan een die de beiden uiteinden schuin verbind), daarop zet je dan de driehoek van het dakje, en je schroeft het geheel aan elkaar vast.

nu wil ik de driehoeken van het dakje aan beiden kanten met een driehoek van balken van bijna 10 cm breedt (en net zoals de bestaande balken zo,n 4,5 cm dik) verlengen. Ik maak dus dezelfde als de bestaande driehoek die ik met schroeven van 10 cm (bij 6 mm) er aan vast schroef en daarbovenop komen planken steigerhout

de nieuwe, extra driehoeken zijn nu de driehoeken die op de aan de muur bevestigde steunen zullen komen, maar in het midden daarvan zit dus het "oude" afdakje(gemaakt van hout en daarop betum).
zal dit te zwaar zijn en dus naar beneden komen?

Toegevoegd na 4 minuten:
het is het afdakje op het plaatje dat ik bijgevoegd heb, mijn beschrijving van de onderste driehoek klopt dus niet helemaal

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

als je de driehoeken goed vastmaakt aan de muur kun je het dakje breder maken ,ik zou wel 2 schroeven bovenin doen (per balkje) zodat het meer gewicht kan hebben.
dus onder 1 in het midden1 bovenin 2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks, hij hangt:)
nu hopen dat ie blijft hangen, vooral als er iemand onder staat......:0