Waar vind ik een rolluik veer?

De veer in de het gedeelte dat binnen zit waarmee je de rolluik oprolt is bij mij gebroken. Ik heb geprobeerd om een gaatje te boren zodat ik de veer weer kan gebruiken, maar dit lijkt een onmogelijk opgave te zijn met het gereedschap welke ik heb liggen. Derhalve ben ik op zoek naar een nieuwe veer.

Ik heb een foto bijgevoegd, van het onderdeel dat ik precies bedoel. Het gedeelde in het midden, daar zat oorspronkelijk nog een deel aan waar een gat in zat.

Weet iemand waar ik het betreffende onderdeel kan kopen? Het gaat om een onderdeel dat tussen de 190 en 200 cm lang is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hmm, de mogelijkheid om een afbeelding toe te voegen wil niet werken, dus vandaar maar via een upload:

http://www.bild.me/bild.php?file=9256836rol.jpg

Toegevoegd na 4 minuten:
Andere plaatjesserver: http://www.imagebam.com/image/6590e7350641352

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me dat je dat bij een doe-het zelf-zaak moet kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stomme vraag misschien maar heb je al eens bij een leveranciers voor rolluiken geïnformeerd? Lijkt mij de meest voor de hand liggende plaats om te zoeken

Antwoorden (1)

Een nieuwe veer is misschien wel de beste oplossing, maar de ingekorte oude veer is toch ook een mogelijk uitgangspunt. Ik denk dat ik hier in mijn woonplaats een zaak ken die wel een nieuw gat zou kunnen ponsen in het “nieuw ontstane” binnenste uiteinde van je veer. Die zaak levert zowel grote stalen balken en betonijzer, als aan de andere kant bouten en moeren. Het is geen bouwmarkt, maar echt een technische groothandel voor constructiebedrijven en bouwondernemingen.

Om een idee te geven: die technische groothandel adverteert o.a. met deze termen: “Van stafstaal tot balken, kokers, buizen en eventueel op maat bewerkt. Alle denkbare bewerkingen o.a. stralen, meniën, togen, zagen, knippen en zetten, worden in eigen beheer uitgevoerd”.
En ook: “Aluminium halffabrikaten, RVS halffabrikaten, bevestigingsmaterialen, draad en gaasmaterialen, electrische gereedschappen, gereedschappen, installatie materialen, bouwbenodigheden, roestvast staal, sanitair, stalen buizen en componenten”.

Als zij zelf dat maken van een nieuw gat niet aankunnen, dan weten zij misschien wel wie dat wel kan!

Ik zal je de contactgegevens per PB sturen, dan kun je ze zelf de vraag voorleggen. Als zuidwest Nederland te ver is, vraag ze dan om een goed adres dichter bij jou in de buurt.
Bordensteker