Vult men in het buitenland ook in Nederland aangekochte gasflessen?

Ik ga door Duitsland, Zwitserland en Italië. Zal ik geen andere keus hebben dan daar een nieuwe fles te kopen? En bestaan daar ook kunststof flessen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
bamibal
7 jaar geleden
Dat hangt helemaal van de fles af. Welk systeem/merk/type is het?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Benegas.
Inekez1
7 jaar geleden
Dat is lang niet overal vanzelfsprekend. Neem zelf een set verloopnippels mee. Is de fles niet te vullen dan kun je een andere kopen (huren) en met de verloopnippel gebruiken. https://www.nkc.nl/advies/techniek/gasinstallatie-waar-gas-verkrijgbaar/
Inekez1
7 jaar geleden
http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereiding/kampeeruitrusting/gasflessen/kopen-ruilen-vullen

Antwoorden (1)

De kunstof gasfles van Benegas mag alleen omgeruild worden en dus niet worden gevuld. Dat omruilen kan alleen in Nederland en België. Je kunt dus beter een ander merk kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarom kan de BeneGas Light alleen worden omgeruild en niet worden bijgevuld?

Voor Benegas heeft dit vooral met veiligheid te maken. Gas is en blijft een brandgevaarlijk product, en de gebruiker van een Benegas fles mag rekenen op een perfect veilige fles, correct gevuld met het juiste product. Omdat Benegas zich daarvoor verantwoordelijk stelt, kan zij dat alleen waarmaken door in eigen beheer de flessen te vullen, te controleren en alle vereiste checks uit te voeren bij iedere vulbeurt.
bamibal