Waarom een douchebak?

Mij wordt verteld een douchebak te nemen, minder kans op lekkage aangezien het plafond uit hout bestaat (huis uit 1910) maar ik wil heel graag een inloopdouche. Moet ik toch nu voor een douchebak gaan??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Als je alles heeeel goed dichtkit en zorgt dat er absoluut geen lekkage kan optreden kan je best een inloop douche nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hout kan bewegen en scheuren in je douche veroorzaken, vandaar dat een bak wordt aanbevolen.

Je kan ook zwaluw-platen monteren met daaroverheen een lage betonvloer, dan kan je wel een inloopdouche bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dit overleggen met een GOEDE aannemer. Op hout kan je best een goede tegelvloer aanleggen, maar dan moeten er wel voorzorgsmaatregelen genomen worden, zodat de vloer niet beweegt en gaat breken. Dan pas krijg je lekkage.
13 jaar geleden
Er zijn in de bouwmarkt ook vlakke douchebakken te koop die slechts enkele cm. hoog zijn. Hier past perfect een douchewand op. Ook door een professionele klusser ingebouwd sanitair garandeert niet een 100 % waterdichte badkamer. Wees secuur met het uitzoeken en installeren van je badkamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegels plakken op hout werkt NIET.
Hout werkt namelijk altijd en de voegen zullen er dus uit knappen.

Je zult in ieder geval een zwaluwstaartvloer over de houten vloer moeten aanleggen. Hier overheen stort je een laag beton waarop je kunt tegelen. Dan heb je een goede basis.
Zorg er wel voor dat je de afvoer goed waterdicht afdicht.

Ik weet niet wat voor wanden je hebt, maar je zult de naden tussen de wand en vloer en de hoek in de wand moeten afkitten.

Voor je gaat tegelen zul je eerst kimband aan moeten brengen met kimpasta.

Ik heb zelf toch maar gekozen voor een douchebak. Daaronder heb ik eerst het wand- en vloertegelwerk door laten lopen, zodat alles goed waterdicht is.