ik heb een douchebak en die loopt door. maar het laatste beetje water loopt niet weg. dus volgens mij is hij niet verstopt? enig idee?

ik heb een douchebak en die loopt door. maar het laatste beetje water loopt niet weg. dus volgens mij is hij niet verstopt? weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zit de afvoer dus duidelijk niet op het laagste punt. verkeerd aangelegd. afvoer verder verzinken is de oplossing, maar dit is waarschijnlijk een hele klus.

Antwoorden (7)

Verkeerd aangelecht. Iet is in de leidingen verkeerd gegaan. Ik denk dat je nu iets hebt zoals een toilet, daar blijft het laatste beten ook staan, en als er water bij komt loopt dat weer weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doucheputje schoon gemaakt, dus dekseltje er af, er onder zit een bakje waar allerlei vuil zich kan ophopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vaak gebeurd is dat er verkeerde koppeling(moffen) worden gebruikt.Dus bijvoorbeeld gelijk een 45 graden of 15" of "30"soms blijft het vuil vooral haren daarin vast zitten.het beste is regelmatig ontstoppen lost dit niet op dan moet je het los maken,want er komt een tijd dat het gaat stinken,Heeft te maken met de water-film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over hoeveel praten we hier en is dit altijd zo geweest.
Ik denk niet aan een verstopping maar weeleer aan een foute montage.
1)Als het iedere keer gebeurt en altijd zo was is het bijna zeker dat de douchebak te weinig helling heeft naar de afloop toe.
2)Als dat water na een tijdje wel geleidelijk weg trekt dan is waarschijnlijk teveel vuil in de sifon onder de douche bak.
Kuisen is de boodschap. Is die niet bereikbaar in de onderkant van de bak via een luikje dan kan je daar nog altijd een "destop" ingieten. Sommige sifons zijn van bovenaf bereikbaar door de sierdop eraf te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi er heet water in,waarna coustiksoda korrels.
( oa verkrijgbaar bij kruitvat als ontstopper.).
Laat het 15 minuten inwerken en vervolgens weer doorspoelen met heet water!
Eventueel nog een keer herhalen.
Pas op je handen ogen en kleren,brand direct in,en héél erg slecht voor je ogen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar loopt de afvoerleiding naar toe? het zou kunnen dat als de afvoerleiding iets oploopt en het water dus niet wegstroomt. dus als het waterpeil in de douchebak stijgt, stijgt het waterpeil in de buis ook en loopt weg. bij verstopping zou niet alleen het laatste beetje blijven staan maar de rest zou ook moeilijk weglopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit eerst niet was dan komt het door zeepresten en haren.
Haren heb je in een doucheputje echt mega veel een het is echt smerig om schoon te maken, dus doe even handschoenen aan.
Als het lang niet schoongemaakt is kun je een hele sliert haren eruit trekken.
Daarna Fifax erdoor en je afvoer loopt weer helemaal goed.
Houd je bij Fifax wel aan de voorgeschreven dosis!!!!