Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe breng je wandtegels aan die ook weer gemakkelijk te verwijderen zijn?

Het gaat dan om wandtegels die ik op een met afwasbare latex geverfde muur aan wil brengen zonder te metselen en te voegen.
Ik dacht zelf aan zo naadloos mogelijk oplijmen, tenminste als de tegels er dan gewoon weer afgehaald kunnen worden zonder muurschade.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
950
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonder muurschade gaat niet lukken, zelfs niet met dubbelzijdig tape.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst een plaat ervoor maken, dan daarop tegelen.
Maar ook dan zal je die plaat vast moeten maken, als deze op de grond steunt kan dat met enkele schroeven/pluggen.
Alles hangt of van hoeveel "schade" mag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de muur niet te breed is en je haaks er 2 muurtjes erbij hebt, kan je een douchestang er tussen klemmen en daarop dan hardboard en dat betegelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met tegelpanelen heb je denk ik de minste schade. Maar he zult ergens een begin moeten maken en het zal bevaetigd moeten worden, dus zonder schade gaat het sowieso niet lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kunt het doen zoals de decorateurs bij ikea het wandje beplakken met goedkoop behang en daar overheen tegelen als het er weer af moet kun je het makkelijk lossteken met een breed plamuurmes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding