Waar koop ik ritsen?

Zou het in de hobbyshop gewoon zijn, of hebben ze dat daar niet (een beetje op maat)? En graag niet via een webshop

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
Knopenwinkeltje, stoffenzaak

Het beste antwoord

In een fourniturenzaak, en ook bij de stoffenwinkel. Alle soorten, maten en kleuren ritsen in elke mogelijke lengte, deelbaar en niet deelbaar, plastic en metaal. Helemaal voor het uitkiezen.
En elke stad, zelfs elk dorp als het niet al te klein is, heeft zeker nog wel minimaal een fournituren- en/of stoffenwinkel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Die laatste zin van Marleen is niet juist. Ons dorp had drie stoffen- annex fourniturenzaken. Sinds twee jaar niets meer. Utrecht had 7 stoffenzaken. Heeft er nu nog maar één op de Amsterdamse straatweg. Er is maar één knopen/fourniturenzaak overgebleven. Zeist en Baarn heeft niets meer. Zo kan ik nog wel even doorgaan.... Alleen de Utrechtse stoffenmarkt is een snoepwinkeltje, maar dat is iedere keer weer een week wachten als je iets nodig hebt.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Bij ons in het dorp (Christelijk) hebben ze het nog wel. 2 zaken zelfs. Ik bedoel dat niet negatief, maar ik denk dat die mensen vaker toch nog zelf dingen maken dan de gemiddelde Nederlander.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het daar zo erg joh ?? Ik ken in de tamelijk wijde omgeving - zeg tot pakweg Markelo en Eibergen en Coevorden - geen dorpen waar echt nergens (basis) fournituren te krijgen zijn. Ik wil niet zo ver gaan dat zelf naaien, haken en breien in Twente de nationale hobby is, maar er zijn winkels meer dan zat en het is er altijd druk. Alleen al in Enschede - toch een stad - ken ik al vijf stoffenzaken en drie met fournituren en garens. Plus natuurlijk de drie markten. Misschien dat jij ze niet kent, Ivana, maar in Zeist zit bijvoorbeeld Bado en Karo stoffen, in Baarn de Prilo en Makapapa, en in Utrecht Ria's fournituren, Brouwer, Alice in Stoffenland, en nog een hele trits stoffenwinkels. Soms zijn het (pseudo)groothandels, stoffenhallen ed, maar ook daar kun je in de regel als particulier uitstekend terecht. Soms even bellen. Ik weet natuurlijk niet wat 'ons dorp' is, maar wellicht is dat inderdaad te klein en zijn er voldoende plaatsen in de omgeving waar wel wat is. Je hoeft in Nederland nooit meer dan een kwartier tot een half uur te rijden om nog gewone basis handwerk- en naaispullen te vinden, hoor. Sterker nog, het lijkt de laatste jaren weer meer te worden.

Andere antwoorden (3)

op de markt en in fournituren/stoffenwinkels, maar die zijn er niet zo veel meer tegenwoordig. Maar in hobbywinkels hebben ze er zeker geen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij Veritas hebben ze nogal veel voor handwerk zoals breiwol, stofjes, velcro,...
Misschien hebben ze daar ook wel ritsen (ik heb er nog niet op gelet).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bijvoorbeeld op de markt (bij een beetje grotere plaats) of bij bij een fourniturenzaak.
Vaak worden ritsen ook nog verkocht door schoenmakers en bij naaimachinewinkels.