Hoe kan ik zelf een paperback van 150 pagina's maken?

Ik vind met een boek naar een uitgever gaan helemaal belachelijk, vanwege die royalty's, maar een boek laten drukken in eigen beheer vind ik ook niet spotgoedkoop.
Waarom niet alles zelf doen?
Iemand enig idee hoe je zelf een paperback van 150 pagina's bijvoorbeeld zou kunnen maken? Het is vast arbeidsintensief maar vast niet onmogelijk.

11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je legt de pagina`s op elkaar en klemt het vast op een tafel, met de rug iets over de tafelrand heen. Dan smeer je de rug in met boekbinderslijm. Als het droog is, herhaal je dat nog een of voor de zekerheid twee keer. Op het laatst lijm je de rug in de rug van de kaft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Goed laten drogen voordat je het boek openslaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf 150 pagina's inlijmen zodanig dat je een duurzaam boekje krijgt gaat waarschijnlijk niet lukken, je zult je boekje moeten binden.

Een boek zelf binden is mogelijk, maar is een vak op zich. Vroeger was dat een ambacht, tegenwoordig is het een bijzondere hobby. Zie de link hieronder voor meer info.

Als je de prijs via een uitgever te hoog vindt, kun je gebruik maken van de Espresso Book Machine van ABC (American Book Center). Voor een hele schappelijke prijs wordt jouw manuscript in een kleine oplage tot een boek gemaakt. En je kunt altijd exemplaren bij laten maken.