Hoe maak ik een zelfgemaakt plantenbak waterdicht?

ik dacht zelf met vijver folie, verfzeil of klei.
het gaat er ook om dat het hout waar de plantenbak van gemaakt is niet rot.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (3)

Het hout kan je eerst lakken, en dan vijverfolie erin vastnieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het handigst is om er een plastic pot of emmer in te zetten, met daarna de aarde en de planten. Voor het mooie zou je op de aarde, en langs de emmer kunnen opvullen met hydrokorrels of ander vulmiddel wat je mooi vindt. Je kan ook van epoxy zelf een waterdichte kuip in de pot maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat om een brede ondiepe bak dus aan potjes en emmers heb ik niks, hydro korrels zijn ook geen optie tenzij ik een kattebak wil.
thnx de epoxy optie.
je houtwerk aan 3 kanten inkwasten met lijnolie verduurzaamt ook enorm: waar olie zit, kan geen water komen. 1 smalle kant niet inkwasten, bv de onderkant, zorgt dat het ademen kan. Evt met bamboefolie bekleden.
heb het zelf wel eens met landbouwfolie gedaan, dat verbrokkelt op den duur, (na jaren) bamboefolie niet. Wel lastiger te krijgen. www.wortelbegrenzer.nl
succes