Ik wil mijn trap schilderen. Uiteraard doe ik dan trede om trede. Wat betekent de term "stofdroog" op verfproducten?

Kan ik op een trede lopen, zonder schoeisel, als deze stofdroog is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat betekent dat als er stof opzit, je deze rustig met een stoffer kan verwijderen. Het betekent NIET dat je er grote druk op kunt uitoefenen, dus als je daar met je kisten op gaatstaan, krijg je zoolafdrukken op je treden. Erop lopen zou ik ook nog niet doen, je sokken/voeten zijn altijd wel een beetje "vettig" en dat zie je er ook op. Maar om en om traplopen is goed voor de conditie!

Dat betekent dat het zo droog is dat er geen stof meer op blijft kleven, het is dus niet meer plakkerig nat maar dan kun je er ABSOLUUT nog niet op lopen!

Bronnen:
http://www.encyclo.nl/begrip/stofdroog

Afhankelijk van de soort verf kan u na 12 a 24 uur die betreden zonden schade te hebben, dan pas is die verf volledig uitgehard. Dat staat normaal op de verpakking. Met stofdroog wil men enkel zeggen dat de buitenlaag van de verf opgedroogd is en dus geen vuil (stof) meer zal opnemen welke kan erin kan blijven kleven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100