Ik wil mijn trap schilderen. Uiteraard doe ik dan trede om trede. Wat betekent de term "stofdroog" op verfproducten?

Kan ik op een trede lopen, zonder schoeisel, als deze stofdroog is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Dat betekent dat als er stof opzit, je deze rustig met een stoffer kan verwijderen. Het betekent NIET dat je er grote druk op kunt uitoefenen, dus als je daar met je kisten op gaatstaan, krijg je zoolafdrukken op je treden. Erop lopen zou ik ook nog niet doen, je sokken/voeten zijn altijd wel een beetje "vettig" en dat zie je er ook op. Maar om en om traplopen is goed voor de conditie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
stofdroog wil zeggen dat er op de verf geen stof meer blijft plakken freekfluweel. Als het warmer wordt dan 30 ºC geldt voor een aantal producten dat de kritische grens is bereikt. Voor alle producten geldt bovendien: hoe hoger de temperatuur, hoe sneller de verf stofdroog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een stoffer stof verwijderen op stofdroge verf????? mwah dat ga ik maar niet proberen denk ik :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met een stoffer probeert de stof te verwijderen terwijl je verf "stofdroog" is, dan werkt je de stof IN je verf, en laat je ook een paar lelijke strepen achter.
Liever niet, dus!!

Andere antwoorden (2)

Dat betekent dat het zo droog is dat er geen stof meer op blijft kleven, het is dus niet meer plakkerig nat maar dan kun je er ABSOLUUT nog niet op lopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap niet waarom je dat wilt weten als je toch om en om verft? Ik zou gewoon 's avonds verven, dan kun je 's ochtends zelfs nog een tree over slaan voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap je Seth, een trap in de verf brengen, inclusief grondverf en straks 2 of zelfs 3 lagen, is een op zich hele makkelijke klus, maar je bent dagen ermee bezig... Lees ik het goed? Wil je na grondverf maar één laag verf aanbrengen? Dan moet het bijzonder goed en sterk verf zijn! Vergeet niet dat je straks overeen loopt, dus is het belangrijk dat een mooie stevige laag verf erop zit. Antwoord van Pelle was verder prima (+) Succes met schilderen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja Seth: wees toch blij dat je via een om-en-om systeem juist GEEN haast hoeft te maken... Echt ik vind dat je meer rust moet nemen en er gewoon twee keer een dagje voor uit moet trekken. Zeker niet kort op elkaar beide traphelften willen doen.
Afhankelijk van de soort verf kan u na 12 a 24 uur die betreden zonden schade te hebben, dan pas is die verf volledig uitgehard. Dat staat normaal op de verpakking.

Met stofdroog wil men enkel zeggen dat de buitenlaag van de verf opgedroogd is en dus geen vuil (stof) meer zal opnemen welke kan erin kan blijven kleven.