Hoe krijg je het beste gewone verf van een stenen muurtje en van glas af?

Met alleen terpetine?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude of verse verf?
Als vers: zo snel mogelijk. Op water basis of ..? vragen.. vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paar dagen oude verf, nee niet op waterbasis

Antwoorden (9)

Met afbijt en een staalborstel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het nog nat is kun je het met terpentine wegvegen.

Is het al opgedroogd, dan kun je het wegkrabben met een glaskrabber. Het stenen muurtje zul je moeten krabben met iets grofs, of gewoon schuren met grof schuurpapier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met thinner die lost de verf op en een glaskrabber
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muurtje in smeren met groenezeep en lang laten intrekken.
desnoots opnieuw in smeren, en met water en een harde borstel afspoelen.
Je moet wel geduld er voor hebben.
van glas, leg het glas in de soda water en de volgende dag spoel je het met water af, gebruik dan eventueel een pannespons.
Succes

Toegevoegd na 9 uur:
ik zit zelf in glas in lood doe het zelf ook met soda.
Wat je ook kan doen, goed insmeren met sodawater goed geconcentreerd en afplakken met plastik.
Als de zon op de ruit staat is dat het beste , dan word de verf zacht.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je stenen wat poreus zijn kan dat een aardige klus zijn, dan moet je bij wijze van spreken toch een (dun) laagje steen wegschuren. De verf zit dan in alle poriën dat is er echt niet met wat terpentine af te krijgen.

geheel opgedroogde verf "doet" trouwens helemaal niks met terpentine.

Bij het glas zou ik ook niet zo snel met terpentine in de slag gaan, als je verf nog niet droog is verdund hij door de terpentine en voor het weet smeer je het over een reuze oppervlak uit en als je niet uitkijk over iets dat niet zo glad is (de muur. kit, etc) en dan zit je met grotere problemen.

Natte verf op glas zou ik met keukenrol zo veel mogelijk verwijderen en dan evt het laatste restje voorzichtig met een uitgeknepen doekje terpentine.

Op gedroogde verf op glad glas: zoals al genoemd: met een glaskrabber.

Is het bobbelglas (en droge verf): dan is het vreselijk moeilijk (lees: bijna niet te doen)
13 jaar geleden
eigenlijk met afbeits op basis van natriumhydroxide maar dan moet je het lng laten inwerken dus de muur insmeren, uitkijken voor je ogen dus bril dragen en afdekken met huishoud folie geen alu folie dat lost nl op.
Op glas kun je ook natriumhydroxide gebruiken
maar is het grafiti dat moet je het zandstralen met een druk van 0,1 bar anders blaas je de voegen eruit
Zo'n systeem wordt in de restauratie ook gebruikt en is te huren bij de Labshop in Twello 0571-276340

gerrit

Gerrit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een muur vrijmaken van verf met terpentine gaat je niet lukken.
de verf zal wel oplossen hiermee, maar trekt met terpentine en al je muur weer in.

hogedruk, of zandstralen zal een oplossing kunnen zijn.

verf haal ik zelf van glas af met een verfkrabber (die met een scheermesje erin zeg maar) in heet water leggen met ammonia wil ook wel helpen om het makkelijker te verwijderen

succes met klussen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi rietje,

ik heb mijn hele huis schoongemaakt, jarenlang was er keer op keer overheengeverfd. (door de vorige bewoners)

schoonmaken kan je niet zelf, daarvoor heb je een gritstraler nodig (eigenlijk zandstralen, maar dat is verboden)
die maakt de muur schoon, maar dan is hij dusdanig beschadigd, dat hij moet worden gestuct.
mijn huis heb ik na het schoonmaken met witte cement laten stucen.

verf van stenen halen is heeel erg moeilijk, het trekt diep in de poriën stenen moet je dus niet verven, maar ja, gebeurd is gebeurd.

veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verf van een stenen muurtje, zou ik met een staalborstel te lijf gaan.
Je zou de verf eerst kunnen verwarmen met de verfstripper.