hoe betegel ik een hele gladde wand?

een klein stukje wand in mijn keuken is bedekt met een soort superglad lelijk plastiek, dat ik graag wil wegwerken achter mozaiek.
maar de tegels zakken naar beneden als ik het probeer.
wat kan ik hier doen zodat het betegelbaar wordt? het is ca. 15 cm hoog, dus heel veel tegels moet ik er niet op krijgen...

9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het kan, met nadruk op als want ik zou het plastiek eraf halen, dan eerst voorstrijken met iets.

Dat "iets" kan zijn: een vlinterdun laagje tegellijm, dat laten drogen en dan normaal tegelen.
Aangezien je het al een keer geprobeerd hebt, zit er op dat gedeelte ondertussen vast nog wel wat lijm. Je weet dus al of een dun laagje pakt.

Zo niet: een andere voorstrijk zoeken.
Maar nogmaals: haal het er maar af.

Toegevoegd na 1 minuut:
eventueel: montagekit i.p.v. tegellijm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
verwijderen was mijn eerste idee, maar helaas... het kan er niet af. het zit voor een deel achter mijn kasten en dan moet ik die van de muur halen om het plastiek te verwijderen. Vandaar mijn idee ivm mozaiek, zo wordt het toch een beetje mooier. Ik denk dat er vroeger ook kasten hingen op die plaats maar dat men die verwijderd heeft en de plastiek heeft laten hangen.
Ik probeer het eens met montagekit morgen, wie weet....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles kan eraf ;-) Eerst opruwen met grof (korrel 60 o.i.d.) schuurpapier kan helpen.
Krassen / gleuven met met een stanleymes of slijptol o.i.d. maken kan ook.
Schroef er een plaat watervast multiplex tegen. Dat is goed te betegelen. In dit geval niet van toepassing, maar zo'n wandplaat is in keukens ook bij uitstek geschikt om eenvoudig elektrische bedrading in weg te werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
"werkt" zo een plaats multiplex? Ik bedoel : ik moet dan wellicht zo een speciale tegellijm en voegsel kopen voor hout, of...?<
liveisgreat
9 jaar geleden
ik snap wel de link niet met het klusbedrijf.... :-/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen speciale tegellijm nodig. De tip kreeg ik van het klusbedrijf
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Liveisgreat, ik heb een inbouw wc geplaatst vorige week, het reservoir en rek waaraan de wc hangt is weggewerkt achter een multiplex plaat. Die hebben we voorgestreken met een voorstrijkmiddel dat bedoeld was voor tegels en houten ondergrond. De tegels zijn geplakt met normale tegellijm en het enige speciale aan de voegsel was het feit dat ik ze in een kleurtje wilde hebben :-)
liveisgreat
9 jaar geleden
je hoort zoveel verschillende verhalen over tegelen op hout... zelfs met speciale lijm e.d. zou dit op termijn tot problemen kunnen leiden. Maar de tip is natuurlijk wel goed om er gewoon iets overheen te doen, misschien kies ik voor alle zekerheid een overschotje gipsplaat dat geeft minder gedoe van uitzetten en inkrimpen. ik krijg zo stilaan een punthoofd met die horrorverhalen over zelf betegelde houten ondergronden trouwens, ik denk dat professionele bedrijven aan betere producten geraken dan wij particulieren...