Hoe kun je pvc folie aan elkaar plakken? Ik heb inmiddels twee verschillende producten geprobeerd, maar het werkt van geen kanten. Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Heel simpel. Met PVC (polyvinylchloride) lijm. Dat lost de PVC een beetje op en consolideert het.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het alleen een randje is kan je het met een soldeerbout doen, vlug erover strijken en je sealt het aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PVC kan je met Bison vinyl lijm lijmen, maar omdat het niet lukt, denk ik dat je geen PVC maar PE folie hebt. Zwarte vijver folie is bijvoorbeeld PE folie. Dat kan je niet lijmen, alleen lassen. Daarvoor heb je speciale apparatuur nodig, al is een klein lasje met een folie lasapparaat te maken. PE staat voor polyethyleen.