Welken kleur grondverf kan ik het best gebruiken bij het verven van gekleurde kozijnen naar witte kozijnen?

Hallo, ik wil mijn binnenkozijnen verven. Op dit zijn ze bordeauxrood en knalblauw geverfd en ik wil naar wit toe. Inmiddels zijn ze ontvet, geschuurd en stofvrij gemaakt. Nu de keuze van een grondverf...en daar zoek ik hulp bij. Moet ik kiezen voor een grijze grondverf of een witte? De witte verf zal op waterbasis zijn...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zeker op rood dekt grijze grondverf beter. rood schemert snel door wit

Het beste antwoord

De keuze is niet beperkt tot grijze of witte grondverf. Grondverf kan je ook op kleur laten mengen bij de verfboer. Kies daarbij een kleur die een stukje lichter is dan de uiteindelijke lakverf. Wat betreft acryl ( waterbasis) of alkyd ( terpentine basis): die zelfde verfboer kan beide grondverven op kleur mengen. Hoewel acryl gezonder is ( minder ongezond) is in de industrie algemeen bekend dat alkyd verf sterker is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uiteindelijk toch voor grijze verf gekozen op advies van een schilder. de grondverf zit erop, nu beginnen met de lak...

Andere antwoorden (2)

Ikzelf gebruik altijd een lichte grondverf, de unigrund cws wit. Dit is een goede dekkende grondverf die ook heel lichte oneffenheden opvult. Mijn ervaring is dat elke kleur (en elke soort verf) hier goed op pakt.

Het is iets duurder dan een gewone grondverf, maar kwalitatief erg goed en prettig in gebruik.

Toegevoegd na 57 seconden:
Oh ja, de disclaimer. Ik heb geen aandelen in de firma die Unigrund CWS maakt of enig belang in die organisatie. Het is gewoon een goed product wat prettig werkt.
9 jaar geleden
Witte....Je moet zo dicht mogelijk naar de uiteindelijke aflak kleur gronden !
Frimu2