Kan chroom zo behandeld worden dat het niet meer gepoetst hoeft te worden?

Het gaat om een chromen convectorrand, waar snel vlekken op komen. Weet iemand of dit chroom op een of andere manier behandeld kan worden, zodat het poetsen verleden tijd wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Je kunt het beste eens informeren bij de auto onderdelenshop, daar verkopen ze dit soort middelen voor de velgen en uitlaat bijvoorbeeld.
Kijk bijvoorbeeld eens naar
Meguiars - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g
All Metal Polish reinigt, voedt en verzorgt alle velgen, uitlaten, chromen ventielen, aluminium, koper, zilver en alle andere metalen onderdelen. Meguiar's 'Microscopic Diminishing Abrasive Technology' verwijdert opgebouwde oxidatie, teervorming en vlekken sneller en veiliger dan traditionele harde schuurmiddelen. De anti-corrosie technologie zorgt ervoor dat de glans behouden blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat bestaat niet. Alles verouderd en heeft regelmatig onderhoud nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Smeer in met siliconenspray,en poets daarna heel stevig uit met een katoenendoek!

Dit gaat ook met gekookte lijnolie 50% en 50% terpentijn en verder 2% ( beslist niet meer ) siccatief ( droger ) waarna ook weer stevig uitpoetsen met katoenendoek.
Dompel na het poetsen de doeken in water daarna uitwringen en in plasticzakje in de vuilnisbak dumpen!
Dit om spontane zelfontbranding ( broei ) te voorkomen!
SUCCES!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
laagje schilderen met konserveringslak van vista. Weet zo niet wie dat verkoopt, denk verfspeciaalzaak. Staat niet op de site van verfwebwinkel (daar koop ik veel schildersspul) maar die kunnen het vast leveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat "Nooit meer poetsen spray". Het is van het merk HG. Te koop bij de drogist. Het staat bij de zilver- en koperpoets in het vak. Op zilver en koper wordt het toegepast. Het ruikt naar nagellak. Wanneer je het weer wilt verwijderen doe je dit met aceton. Op zilver is het minder mooi, maar op koper werkt het prima.