Hoe maak ik een kastje van karton voor buiten waterdicht ?

Ik ben van plan om een mini bibliotheek voor buiten te maken : http://boeken.vpro.nl/artikelen/2013/april/mijn-little-free-library-1.html

En nu heb ik een tijdje kattengritdozen van de Albert Heijn en van karton gespaard om ooit eens iets creatiefs mee te doen. Want het zijn net blokken waar je mee kunt bouwen.

Nu vraag ik me af is er een manier om ze waterdicht te maken op een niet al te dure manier ? Ik heb al zitten denken aan polyesterhars en glasmatten. Maar volgens mij is dat niet echt goedkoop.

Dus iemand nog tips waarmee ik die dozen waterdicht kan maken ?
Of althans de buitenkant en andere belangrijke delen van het nog te bouwen kastje.
De bodem komt op pootjes o.i.d te staan en niet direct op de grond.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en hoe maak je je boeken waterdicht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo moeten die waterdicht zijn, er komt toch een deurtje voor !?

Het beste antwoord

Je kan met doodgewone lak voor buiten het karton beschermen tegen water opname. Hou er rekening mee dat je dan wel lak op terpentine basis neemt. Op waterbasis zal je karton meteen laten verzwakken. Als je de lak wat verdunt met terpentine zal het dieper in het karton trekken en nog beter werken.