Zit er in dit isolatie materiaal glasvezel?

Dit lag voor oud vuil op het werk. Als ik dit verwerk moet ik dan handschoenen aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staan er geen pictogrammen met waarschuwingen op de verpakking? Bv mondmasker ?

Het beste antwoord

Wat hier staat is steenwol en geen glaswol.
handschoenen zijn verstandig daar het anders nogal wil jeuken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar staat dat precies dat het 'steenwol' is? Van mij part mag je 50 jaar werken in de bouw. Een keer werken is al genoeg om dit materiaal te begrijpen. Als u zonder handschoenen werkt, prima. Maar de consequenties zal deze vraagsteller niet merken, als hij zijn handschoenen gewoon aan doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rockwool IS steenwol.
Rock betekend nou eenmaal steen... maar denk niet dat jij ook maar enige affiniteit met de bouw hebt.
en zeker niet met bouwmaterialen.
dus doe nou niet of jij het allemaal beter weet...

Andere antwoorden (3)

Het ziet er meer uit als glaswol..

En ja, als men dingen waarin glasdeeltjes en/of scherpe zanddeeltjes gebruikt (want die zitten daar in) dan adviseer ik ze tenminste handschoenen te gebruiken.

Gebruik je ze niet, dan riskeer je glasdeeltjes in je hand, sneetjes, en deeltjes onder je nagel. Dit kan zelfs tot infecties lijden.

Dus handschoenen, aan!

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je goed staan alleen antwoord te geven als je er ook verstand van hebt.
Stofmasker en stofbril niet vergeten.Een weggooi overall is ook nuttig.Heb je een gevoelige huid, kan je er best een bescherming opsmeren.Zuurvrije vaseline bv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag.
Antoni
11 jaar geleden
...maar overigens wel nuttige extra adviezen.
Dit is steenwol. Vezels zijn iets minder irritant dan glasvezels, maar handschoenen + stofmasker zijn sterk aan te raden bij verwerking.
Na verwerking eerst je lichaam met koud water afspoelen, daarna met warm water en zeep.