Wat voor lijm kan ik gebruiken op een met latex geschilderde muur?

Met de lijmwijzer kom ik er niet uit.
Bisonkit en 2 componenten lijm blijft niet zitten.

Ik wil een aluminium of plastic profiel aan de muur lijmen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met montagekit moet dat lukken, werkt ook op poreuze ondergronden. http://www.eigenhuisentuin.nl/verbouwen/klusindex/materialen/bison-montagekit-direct-grip-muurvast-binnen-10-se/#.UpC9d9LZtd0

latexverf, plakt een dun laagje kunstrubber ( latex) op je muur. Ga je hier iets aan lijmen, dan lijm je niet op de muur zelf, maar op het dunne laagje latex. Dat daarna onherroepelijk los laat, van de muur af komt. Welke lijm je dan ook neemt, het blijft een lastig probleem, zo niet onmogelijk.

Warme lijm met zo'n pistool die je met sinterklaas voor surprises gebruikt heeft bij mij het beste resultaat opgeleverd. Ik moest een aantal foto's aan de bruine (voorheen witte) muur bevestigen en slechts 1 is er afgevallen. Wel gelijk een witte vlek maar daar plak ik een een lichter lijstje met foto op.

Als het afwasbare en schrobvaste latex is kan er prima behang overheen,is het een latex die oplost in water dan moet er een fixeermiddel overheen die poederende ondergronden vastzet. Ik zou wel voor een behang kiezen waar je de wand in moet smeren en niet het behang het zgn glasvliesbehang,hier is speciale lijm voor nodig,als je later ooit weer een ander behangetje erop wilt kun je het er zo weer aftrekken en heb je weer een mooie ondergrond! succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100