Wat voor lijm kan ik gebruiken op een met latex geschilderde muur?

Met de lijmwijzer kom ik er niet uit.
Bisonkit en 2 componenten lijm blijft niet zitten.

Ik wil een aluminium of plastic profiel aan de muur lijmen.

10 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Met montagekit moet dat lukken, werkt ook op poreuze ondergronden.
http://www.eigenhuisentuin.nl/verbouwen/klusindex/materialen/bison-montagekit-direct-grip-muurvast-binnen-10-se/#.UpC9d9LZtd0
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed bedoeld David, maar ik heb veel geklust in mijn leven. Ook met montagekit op mijn latex muur houten panelen bevestigd, deze hangen na 15 jaar nog steeds.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb toch de montagekit gebruikt.
Het lijkt erg stevig vast te zitten. Later kreeg ik van mijn pa te horen dat ik:
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/641-poly-max/product/2478-poly-max-high-tack/
had moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn dat het toch gelukt is, deze kit ken ik (nog) niet. Ik heb jaren geleden 3 panelen aan de muur geplakt met montagekit, over de latex, daar ging dan om de zoveel tijd een ander behangetje op als decoratie aan de wand. Het zit er nu nog steeds op, nooit losgegaan. Ik hoop dat jullie er net zoveel plezier aan beleven als wij.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
10 puntjes :-)
En bedankt, het zit nog steeds stevig vast.

Andere antwoorden (2)

latexverf, plakt een dun laagje kunstrubber ( latex) op je muur.
Ga je hier iets aan lijmen, dan lijm je niet op de muur zelf, maar op het dunne laagje latex.
Dat daarna onherroepelijk los laat, van de muur af komt.
Welke lijm je dan ook neemt, het blijft een lastig probleem, zo niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Warme lijm met zo'n pistool die je met sinterklaas voor surprises gebruikt heeft bij mij het beste resultaat opgeleverd. Ik moest een aantal foto's aan de bruine (voorheen witte) muur bevestigen en slechts 1 is er afgevallen. Wel gelijk een witte vlek maar daar plak ik een een lichter lijstje met foto op.