Mag ik met vliesbehang de muur behangen daar ik deze heb ingestreken met synthetische verf?

Ik heb het gevoel dat na het behangen de kamer lang blijft na-ruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Ik begrijp niet goed waarom u de muur éérst heeft ingestreken met synthetische verf.
Als u daar nu behang op aanbrengt is het normaal dat die gaat ruiken door de reactie van uw behanglijm met die verf.
Goed verluchten is de boodschap want die geur zal verdwijnen zodra alles volledig uitgedroogd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Roger, kun je mij zeggen hoelang het kan duren eer deze geur volledig weg is en of het slecht zou zijn moest mijn dochter van 5 jaar daarin zou slapen?
Zolang de synthetische verf niet uitgedampt is, verdunners, en andere additieven, zal je het blijven ruiken.Een watergedragen muurlijm gaat een syntethische verf niet opwerken, laat staan, aantasten.Laat de synthetische verf eerst een week tot veertien dagen uitdrogen.Goed verluchten, en eventueel wat reukkaarsen branden, om de dampen in de lucht te verbranden en een lekker geurtje te hebben.Dan behangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
synthetische verf heeft veel oplosmiddelen die zijn verdampt uit de verf waardoor je verf hart is geworden .
De oplosmiddelen stinken gewoon wat na maar als je je hand op de muur zet en je hand is schoon en hij kleeft niet .
Kan je er zeker wel vlies over plakken .probeer wel alle korreltjes weg te halen uit de muur . die zie je altijd door je vlies heen.Een ui pellen en neerleggen haalt ook de stank weg .
Gr arnoud (schilder)