Kan ik alleen mijn buitenunit vervangen of dien ik het hele systeem te vernieuwen?

Bij mijn voordeur heb ik een deurbel met een intercom geplaatst. Op de 1e etage en de 2e etage zitten intercoms bevestigd die daar dus op zijn aangesloten.
Nu heeft een of andere vandaal de buitenunit (de deurbel) volledig vernield waardoor ik een nieuwe dien te kopen.
Ik weet niet wat voor merk het is, staat ook nergens op.
Kan ik nu zomaar een een buitenunit kopen (welk merk dan ook) en deze aansluiten op de bestaande intercoms? Of dien ik die ook te vervangen? En als het wel kan moet ik dan nog ergens opletten. Het is overigens geen draadloos systeem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
paulus811
12 jaar geleden
Waardeloos dit soort vandalise. Maar kun je het niet gewoon aan je leverancier of fabrikant vragen? Die kunnen je vast aan een nieuwe deurbelunit helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want ik weet het merk niet

Antwoorden (3)

Als het een gelijkaardig systeem is, zou het kunnen lukken.
Er zijn systemen met slechts 2 draden en andere met 6. Kijk dat even na. Of haal er iemand bij die met techniek overweg kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Als ik hem wegsloop en ik zie het aantal draden dan is normaal gesproken een nieuwe met hetzelfde aantal draden genoeg?
Dat is het enige waar ik op moet letten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier hebben we een systeem met 4 draden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus aan dit antwoord heb ik niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat er staat is waar, alleen er staat iets te weinig.
Je kan er niet zomaar eentje kopen, vooral omdat we niet weten of je nu iets bijzonders hebt of iets goedkoops uit bijvoorbeeld China.

Maar ik weet bijna zeker dat je wel een vervanger kan vinden.

Wat ik me niet kan voorstellen is dat je niet echter het merk kan komen, staat er echt helemaal niks op?
Ook geen nummers of code's.
Van binnen, o.a. op de printplaat zal bijna zeker wel iets staan. Kapot is ie toch dus openmaken en je komt vast iets tegen.
Als je iets vindt kan je er op googlen en vaak kom je dan wel uit. (je mag het ook hier vragen)

Heb je al gekeken naar de binnenunits?
En eventueel naar de transformator.

Toegevoegd na 4 minuten:
Let op met weghalen, als je geen documentatie hebt, moet je wel weten welke draden wat zijn.
Foto's maken kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de intercom heb je toch zelf gekocht neem ik aan en je leverancier weet dan toch wel of ergens schema,s te vinden zijn?dit is de enige manier om te herstellen,want zonder schema er van af blijven.meestal maak je meer schade hierdoor.veel succes.