Hoe krijg ik handwarmwater uit toiletkraan zonder te verbouwen ?

Uit de kraan op de wc komt heel koud water eigenlijk te koud om lekker je handen te kunnen wassen. Bestaat er niet een soort van elektrische close in mini geiser die aanslaat bij water tappen en het water verwarmt naar 30 graden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Of misschien een close in boiler op 60 graden met een soort van thermostatische menger er achter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook die moet je er dan inbouwen.
Dus snap "zonder te verbouwen" niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verbouwen = breken van muren en aanleggen van leidingen vanuit de keuken/ zolder met c.v. ketel.
zonder verbouwen = een oplossing binnen de muren van het toilet

Antwoorden (2)

Er bestaat een doorstroom boiler die pas aangaat als er water stroomt. Die wordt onder in de kast ingebouwd en daar kan u de temperatuur op minimum instellen.
Het voordeel is dat die niet de ganse dag op temperatuur gehouden wordt maar enkel warmte produceert als het nodig is.
Het is dus niet zoals een boiler die constant op bv 65°C gehouden wordt en dus constant geld kost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21 kW op 400V..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is deze geschikter:
http://www.stiebel-eltron.be/warm-water/producten/kleine-doorstromers/mini-doorstromers-open-drukloos/mini-doorstromers-dnm/
Het nadeel van bovengenoemde doorstroomboiler is het zeer hoge vermogen van die dingen. Als je een doorstroomboiler van 2500Watt hebt, valt het straaltje warm water erg tegen. Als je de kraan stevig openzet merk je nauwelijks dat het apparaat er tussen zit. Plaats je zo'n boiler van 5 kW op 380 Volt dan heb je pas het gene wat je graag wild. Een gewone warmwatervoorziening van af de ketel/geiser werkt alleen als de ketel/geiser heel dichtbij hangt (wachttijd)
Dan blijft alleen de ringleiding over, die pompt heet water door het gebouw zoals bij een hotel, daar heb je ook direct warm water maar dan moet er als nog een thermostatisch regelblokje onder de wasbak anders verbranden we de handjes. Kortom ik zou maar aan dat koude water wennen. Succes.