Kan ik een drieluik van hout (triplex) strak tegen elkaar monteren of geeft dat problemen?

Voor een wanddecoratie die te groot is om in één stuk op te hangen dacht ik de 3 delen strak tegen elkaar te monteren

Aan de zijkanten is dan een kleine ruimte en boven en onder ook maar de middelste zit dan klem tussen de twee andere

Kan dat kwaad wat betreft uitzetten?
Ik ging er van uit van niet omdat het feitelijk 1 grote plaat in drieen is maar mogelijk werkt dit niet zo.

En hoeveel ruimte moet ik aan de zijkant houden (bijv bij triplex van 18 mm dik, en de stukken zijn ca 1x1 m)?

12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

nee, 3 platen tegen elkaar gedragen zich anders dan 1 plaat van dezelfde maat.

maar je kunt het gerust bevestigen zoals je voorstelt, de middelste (ingesloten) plaat zal geen problemen geven mits de muur droog is en de ruimte niet overdreven vochtig.

aan de zijkanten 5 mm ruimte vrij houden is voldoende.