moet ik btw betalen op tweedehands bouwmateriaal

ik heb div bouwmateriaal gekocht op kapaza moet ik hierover btw betalen
en moet ik een aankoop bewijs hiervoor hebben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Zodra je bij een bedrijf 'n product koopt of dienst afneemt waarbij je omzetbelasting/BTW betaalt, moet je hiervoor een factuur/aankoopbewijs ontvangen! Dat eist ons fiscaal systeem...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet als je het van een particulier hebt gekocht. Bij een bedrijf ligt het eraan of ze de btwmargeregeling hanteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, er kan maar eenmaal btw geheven worden op een produkt als het nieuw is en voor de eerste maal verkocht wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij een bedrijf koopt in Nederland die altijd BTW plichtig is moet je altijd BTW betalen. Zij moeten dat wel vermelden als zij goederen aanbieden excl. BTW.