Kan ik de bestaande waterleidingen van de wastafel in de douche gebruiken voor de keuken?

In de badkamer zitten 2 leidingen (warm en koud) van 12 mm. Deze wil ik splitsen ten behoeve van de aansluiting op de keuken waterleidingen.
Is dit mogelijk? en zo ja zal er voldoende water uit komen als bv beide kranen (wastafel en keuken) tegelijk open staan?

9 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Ja dat kan.
Kranen worden met dunnere leidingen uitgevoerd, dus twee kranen op 12 mm gaat prima, een klein beetje drukverlies daargelaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voldoende is persoonlijk.

Ideaal wordt een koud water kraan met 15 mm en warm met 12 of 15 aangesloten.

Je zal het merken als twee kranen op 12 mm tegelijk gebruikt worden.
Of dat een probleem is, hangt af van o.a. de waterdruk.

Toegevoegd na 38 seconden:
antwoord: Ja het kan, maar bij voorkeur niet doen.