Wat verwarmt beter, keramisch of convector?

Ik heb hier twee elektrische kachels ter beschikking.
Een convectorkachel van 2300 watt en een keramische kachel van 2000 watt.
Welke zal beter verwarmen binnen een snelle tijd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
28.5K

Antwoorden (1)

Convectorkachels warmen een ruimte snel op en houden die warmte ook lang vast. Als definitieve verwarming wel niet het mooiste…

Keramische kachels zorgen voor een directe stralingswarmte en dus aangename warmte. Verder zijn ze ook vrij energiezuinig, niet belastend voor luchtwegen en doorgaans compact/klein. Het is ook een veiligere oplossing aangezien de verwarmingselementen warmen op een minder hoge temperatuur.

Mijn voorkeur gaat ook naar de keramische kachel. Dan wel als bijverwarming en niet als hoofdverwarming.