waar wordt de beginmaat vandaan gehaald bij het bepalen van de nok hoogte van een bouwwerk?

In mijn vraag is bekend dat de nok hoogte 480 cm bedraagt, wat ik graag wil weten is of dit gemeten wordt vanuit de kruin van de weg, of de gemiddelde hoogtes van het maaiveld?
Is de nok hoogte dan het uiterste puntje aan de bovenkant van de nok, of is dit de bovenzijde van de nok gording?
Op hoeveel cm ligt dan gemiddeld het maaiveld t.o.v. het peil wat als 0 gezien mag worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Er wordt berekend vanaf de vloerhoogte, begane grond.
En die vloerhoogte is weer afhankelijk van de omgeving van het huis en de wensen van de opdrachtgever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En die vloerhoogte is weer afhankelijk van de omgeving van het huis en de wensen van de opdrachtgever.......................... is toch wel duidelijk?
Niemand wil regenwater naar binnen krijgen.
Niet iedereen wil een trap om in huis te komen.
je vraag is duidelijk, waar wordt de beginmaat vandaan gehaald.
Mijn antwoord is dat ook.