Hoe krijg ik mijn koloniale tafel mat donker en de poten wit, wat kan ik het beste voor het tafelblad gebruiken? Zoals op de foto?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is jou koloniale tafel met was of olie behandeld. Als dat zo is dan kan je wel het blad donkerder maken met donkere was, maar de poten krijg je nooit netjes wit. De witte verf hecht niet op vet en zal er niet op blijven zitten. Als e.a gelakt is, kan je alles mooi schuren en met hoogglans verf de tafel mooi op kleur brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koloniaal is meestal afgelakt,of het moet een zeer oud meubelstuk zijn.
Wij hebben jaren lang koloniale meubelen gemaakt,ja en ze kwamen gewoon uit Nederland.
Als ik je mag adviseren, zet het boven blad in de afbijt,daarna goed schuren,en koop
bij een dhz een beits op kleur wat je wil, lak dat over met een blanke matte lak.
De poten kan je gewoon schuren, ontvetten gronden, en dan een witte lak erop zetten.
Zo moet het lukken.
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst goed ontvetten, dan pas schuren.