Kun je over een vers gezette en geverfde kitrand heen kitten?

Kun je over een pas gezette en geverfde kitrand heen kitten?

Vorige week heb ik de keuken gekit en geschilderd. Helaas zijn er barsten ontstaan op de plekken waar ik gekit heb. Kan ik daar nu overheen kitten, zonder de oude kit te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Inekez1
7 jaar geleden
Wat voor soort kit heb je gebruikt?
En wat voor verf?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kit is Bison acrylaat overschilderbaar. De voorstrijk is van Alabastine en de verf is Wijzonol extra mat.
Inekez1
7 jaar geleden
Dun laagje acrylaatkit kan er gewoon weer overheen om de barstjes op te vullen. Gladstrijken met kitmesje of vochtige (niet kletsnatte!) vinger. En dan na droging even afwerken met een kwastje verf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
let wel op dat je de goede kit gebuikt deze moet uiteraard wel overschilder baar zijn. silicone/sanitair kit is niet overschilder baar. de verf zal blijven scheuren. beglazings kitten (waar je ook prima een keuken mee kan kitten) zijn wel overschilder baar met de huidige verf systemen. lees goed wat er op de koker staat. dan zorg je dat je de juiste kit voor de juiste klus gebruikt

Antwoorden (1)

Na een week moet dat wel goedkomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als hij niet de goede kit of verf heeft gebruikt kan hij het over 100 jaar nog niet schilderen