Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb fimoklei dat al wat ouder is geworden.. kan ik dat nog gebruiken en hoe krijg ik de klei weer zacht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Met vochtig maken moet je wel weer een stukje kneedbaarheid kunnen terugwinnen, als het niet teveel is gedroogd geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Fimo Mix Quick krijg je het weer zacht,je kunt ook proberen of het onder een lamp wat zachter wordt door de warmte en in het vervolg bewaren in aluminiumfolie want dan blijft het wel zacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een grijs verleden heb ik ooit een cursus fimoklei gevolgd en daar leerde ik het volgende: fimo wordt makkelijker kneedbaar door warmte. Breek de hoeveelheid die je wilt gebruiken af, draai het in een stukje huishoudfolie en (het klinkt raar, maar werkt echt) ga er vervolgens een poosje op zitten. Aangebroken klei kun je sowieso het beste gewikkeld in huishoudfolie in een goed afsluitbaar blik of trommel bewaren. Daardoor krijgt het niet de kans om uit te drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding