Is er een alternatief voor badkamertegels?

Ben mijn badkamer aan het verbouwen .Ik heb oude gebarsten tegeltjes verwijderd en het het bad eruit gesloopt.Nu moet er een douche(cabine) in.Tegelzetters hebben echter zoveel ander werk dat ze de eerste maanden geen tijd hebben ? Wat nu? Graag tips.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Poet
10 jaar geleden
http://www.werkspot.nl/
Had je hier al gekeken naar een klusser?

Het beste antwoord

Er zijn hele mooie waterbestendige muurverven te koop.
Deze verfsoorten zijn heel bestand tegen vocht, maar ook heel goed afwasbaar.
Als je een beetje handig bent, kun je dat wel zelf.
Zoals in elke kamer die je moet verven, begin je met een primer of grondverf aan te brengen. Door deze grondlaag zullen de volgende lagen verf zich beter aan elkaar hechten, waardoor we een mooi, egaal geverfd oppervlak krijgen.
Nog meer tips over het verven van je badkamer vind je hier:
http://www.verftips.be/badkamer-verven.php

Het grotere probleem in jouw geval zal zijn om die muren eerst mooi strak te egaliseren.
Maar ook daar is speciaal spul voor wat je kan gebruiken voor een watervaste wand.
Ga eens naar een bouwmarkt en laat je goed adviseren.
In de meeste bouwmarkten hebben ze ook wel folders, "kluswijzers",
die precies laten zien hoe je het kan doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt het ook heel goed betimmeren met kunststof schroten.
Die zijn er in wit en ook in kleur.
Dan hoef je de muur niet eerst te egaliseren.
Maar totaal is het iets meer werk om dat netjes af te werken denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
grondverf is voor hout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grondverf
diverste soorten, dient als eerste hechtlaag op de verschillende materialen. Op hout tevens als functie om te vullen, voor een gladder resultaat. grondverf
de grondverf zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [ˈxrɔntfɛrf] verf die als onderlaag dient voor een dekkende verf
ronron1212
10 jaar geleden
grondverf is echt alleen maar voorhout en echt niet voor muren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, ronron,
dan zullen al die sites - en de bouwmarkt - het wel allemaal
mis hebben..........
ronron1212
10 jaar geleden
Wanneer gebruik je grondverf?
Op kaal hout, dat dekkend geschilderd moet worden: gewone grondverf.
Op al geschilderd hout in slechte staat: gewone grondverf.
Op boardmaterialen die geschilderd moeten worden: gewone grondverf.
Op onbehandeld kunststof, als hechtlaag: kunststof grondverf of universele grondverf.
Op onbehandeld metaal: grondverf voor metaal, met roestwerende eigenschappen.
http://www.doehetzelven.nl/schilder/grondverf
ronron1212
10 jaar geleden
http://www.strikolith.com/nl/subgroep/105/voorbehandelingsprodukten.html

Andere antwoorden (5)

Je kan behangen met vinylbehangpapier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Hoe voorkom je dan water lekkage aan de randen?
Er bestaat hiervoor speciale verf en ook behang!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haute painture of te wel top-coat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Egaliseren met stucwerk of beton (is er in veel kleuren), afwerken kan modieus met bijv. draadglasplaten, of goedkoper met verf of coating. Hoeken en de vloernaden goed kitten zodat het waterdicht blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou leemstuc kunnen overwegen.