Glazen binnendeur gezandstraald of verzuurd?

Wij zouden graag een dubbele glazen deur plaatsen zonder omkadering tussen hal en living.

Dit hadden we graag met een tekening in en ook
isolerend. Is dit mogelijk?

Van gezandstraald glas hebben we gehoord dat dit aan één kant gemakkelijk plekken geeft. Eventueel
geprint glas of zijn er hier nog andere ideeën voor? Het moet in ieder geval gemakkelijk in de onderhoud zijn voor de hond e.d.

Hebben jullie hiervoor een prijsindicatie? De deur is plus minus 2 m op
1m60.

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Als je hem isolerend wil hebben, zal het dubbel glas worden. Voordeel hiervan is dat je het gezandstraalde vlak aan de binnenzijde, dus tussen beide bladen, kan laten zetten waardoor het gezandstraalde vlak niet meer besmettelijk is en dus geen vlekken geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom isolerend? het temperatuurverschil tussen hal en living zal nooit meer zijn dan een paar graden.

Ook wil je geen omkadering.
Ik neem aan de je twee deuren van 80cm breed wil.
Hoe denkt je dat dan te doen met de naad in het midden waar ze samen komen, als daar geen andere materialen dan glas gebruikt mogen worden, dan moet hier een kier komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee sorry, van de constructie wel, maar van glas op zich geen verstand.