heeft het zin om schuin dak te isoleren met 2 cm piepschuim, of leverd dat niets op ? (en gipsplaten als afdekken natuurlijk)

Het gaat om een inbouwkast die schuin afloopt met het dak, je kan daar het dakbeschot in zien, en soms zelfs een streepje daglicht.
die wil ik isoleren, maar heb geen ruimte voor 7cm steenwol, want dan blijft er niets over van de kast.

Ik heb iets gelezen over dunne folie, maar vraag me af of dat werkt. iemand ervaring, en een goede mening hierover ? of kan ik beter net een stapje dikker gaan en rockwool 4 cm nemen ? het liefst 2 cm natuurlijk..

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik heb het hier dan over isoleren aan de binnenkant van het dak. Aan de buitenkant is het niet geisoleerd maar dat ben ik ook waarschijnlijk niet van plan ivm kosten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou kiezen voor ern zo dik mogelijke gesloten cellenstructuur isolatie plaat. Bovendien wordt er aangeraden een dampwerende folie aan de kast-kant van het isolatie te plaatsen. Hier tegenaan kan vervolgens de gipsplaat geplaatst worden. Misschien is het ook wel handig om de spleet in de dak ook te dichten. Succes

het kan maar met een stevige storm waait 'ie eraf

Je kunt inderdaad beter 4 cm rockwool gebruiken. Isolatie werkt door de stilstaande lucht tussen de vezels. Van buiten naar binnen.... Dakbedekking (pannen, dakleer, singles) Damdoorlatende folie Rockwool. Dampdichte folie Gipsplaat. En niet anders want dan krijg je kans op rot in je dakbeschot. Piepschuim zal alles afsluiten en daarmee juist houtrot veroorzaken. Dit is eigenlijk alleen geschikt voor onderzijde begane grondvloer of op plaatsen waar geen vocht aan te pas komt. Piepschuim neemt in tegenstelling tot wat veel bouwmarkten beweren wel degelijk vocht op.

Bronnen:
Ruim 20 jaar timmerman.

Als aanzet heeft 2 cm. zeker wel zin. Misschien is het mogelijk om een combinatie van een alu-noppenfolie en 2 cm tempex te verwerken. De glimmende kant wordt naar binnen toe aangebracht.

Jaren terug zelf ooit een heel dak geisoleerd,1e alle naden afgeplakt. 2e latten van 1cm dikte aangebracht,daarover platen tempex van 1cm. 3e daarover weer 1cm latten waarna nog 1 laag tempex van 1cm 2 stilstaande luchtlagen isoleren eens zoveel als 1 laag á 2cm tempex. En daarna met een tussen ruimte schrootjes of eventueel een gipsplaat! succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100