Hoe doe ik vaseline uit een grote pot in een kleiner potje?

Ik heb een grote pot vaseline. Daar wil ik wat uithalen en dat in een heel klein, makkelijk mee te nemen blikje doen. Het blikje is niet heel diep en ovaal van vorm. Als ik de vaseline er in schep, kan ik het dan in de magnetron verwarmen zodat de vaseline smelt en het dan goed past in het kleine blikje? Heeft iemand een goede tip voor het verwarmen van de vaseline?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien met een lepel(tje)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL ;)"

Het beste antwoord

Met een theelepeltje of ijsstokje gewoon spatelen en in het kleinere potje smeren (zoals ze in een ijssalon je bekertje vullen). Zo doe ik het altijd voor m'n vakantie toiletartikelen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Idd, met een lepel Lekker veel eruithalen, in een pannetje doen, langzaam laten smelten, en vervolgens overgieten. Als je het dan in de koelkast zet, stolt het makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een spatel, of een niet zo scherp mes, kun je wat eruit halen, en tegen de rand van de pot van het andere potje smeren. Je hoeft dan niet te smelten en stollen en knoeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooropgesteld: blik mag niet in de magnetron, geen enkel metaal mag erin. Je zou vaseline uit een tube kunnen nemen, deze doseer je makkelijk in een kleiner potje/blikje. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het even in heet water zetten dan word de vaseline ook wel zacht!