Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo. Kan ik een koelkast opslaan (dus zonder dat hij stroom krijgt) in een ruimte (schuur) waar het kan gaan vriezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik denk het niet, want het "hart" van een koelkast is een warmtepomp: de koelende werking berust op de verdamping van een vloeistof, waarbij verdampingswarmte aan de omgeving (de verdamper) wordt onttrokken.

Ook al staat hij niet aan dat vriest hij toch kapot vrees ik.
Mocht je het niet vertrouwen wat wij hier allemaal zeggen dan kun je nog altijd naar een winkel gaan die koelkasten verkopen :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo vaak koelkasten in schuren zien staan. In de winter uit, want dan heb je niet zoveel behoefte aan koeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen enkel probleem, spreek uit ervaring. In de winter ook prima, zolang de temperatuur in de stuur maar boven het vriespunt blijft. Anders gaat de deur spontaan open!

Toegevoegd na 1 minuut:
Stuur = schuur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de koelkast op wilt slaan,dan kan dat rustig in de schuur ook als het vriest.
En al helemaal als je deze niet gebruikt.
Ik heb er zelf altijd in de winterdag gewoon een paar in de koude garage staan,en er gebeurt echt niks mee.
Wij hebben ze bij ons bedrijf altijd gerepareerd,en daar stonden ze gewoon buiten in de sneeuw en de vorst totdat ze aan de beurt waren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan als je dan maar wel de deur op n kier laat staan i.v.m. schimmel vorming door vocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel probleem. Wel de deur op een kier zetten tegen schimmelvorming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding