Hoe kan ik zonder tegelsnijder stoeptegels door midden breken?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ze moeten precies door midden. en dus niet in meerdere stukken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat om die echte zware betonnen standaard stoeptegel is 30 x 30 x 4,5 cm dan gaat je dat niet lukken, zonder materiaal. Maar misschien kun je ze dan beter ergens
gratis gaan afhalen.
http://tuin-terras.marktplaats.nl/aarde-en-zand/522980491-gratis-zwarte-grond-halve-stoeptegels-grintegels-bloembak.html
zondag
12 jaar geleden
Misschien met een karateklap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, even oefenen, dan moet het lukken :D

Het beste antwoord

Als u een gladde breuk wenst dan kunt u beter een tegelzaagtafel huren. Mag de breuk geraffeld zijn dan kunt u een slagijzer voor tegels gebruiken. U krast de breuklijn in de tegel , legt het slagijzer op de kraslijn en slaat met een handmoker ( vuistje in de volksmond ) op het slagijzer. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het zou ook met een slijptol kunnen.

Toegevoegd na 14 minuten:
met een slijptol gaat het zeker wel recht, je hebt wel de goede slijpschijf hebben, en het stoft ook best wel: tegel buiten slijpen dus!

Toegevoegd na 18 minuten:
edit: je moet wel een goede slijpschijf hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slijpen met een slijpschijf gaat wel maar geeft een hoop stof en het is niet simpel om recht te houden. Huur beter een tegelsnijder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het recht te houden is echt niet heel moeilijk... Misschien even een testtegel gebruiken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- =niet van hij :)
Je kan hiervoor het beste een grote slijptol gebruiken met een diamantschijf er op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
straat tegel knipper huren bij de betere bouwmarkt is niet zo duur hoor , met 2 man ff een bergje knippen , een tegel invoeren andere hadle van de tegelknipper bedienen al je bepaalde maat moet hebben even aftekenen op de tegel en goed onder het mes leggen handle in een ruk naar beneden en je hebt een halve of andere maat tegel

Toegevoegd na 3 minuten:
hadle = handle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ermee naar een arduin/marmer handelaar of een zerkenmaker gaan en op maat laten zagen. Die mensen zijn ervoor uitgerust en zullen dit voor weinig geld doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
diamant schijfje kopen bij de praxis ,kosten weinig en mooi resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat schijfje zou toch ergens in moeten, heeft de vraagsteller dat dan wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik niet, en wij hebben verschillende ideeen bij wat goedkoop is volgens mij. 25 euro voor een paar tegels is duur.