De schuurband van mijn schuurmachine schuift steeds naar binnen, hoe komt en voorkom ik dit?

Nu snijdt de schuurband in de schuurmachine, wordt de band zwart aan de zij kant en ruikt het naar brandend plastic. De schuurmachine is te leen en zonder gebruiksaanwijzing.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

Aan de binnenkant van de schuurband staat een pijl. Op de machine staat ook een pijlrichting. Deze moeten overeenkomen.
Meestal zit er op de bandschuurmachine een verstel mogelijkheid. Houd de machine op zijn kop en draai aan de verstelhandel. Deze richt de voorste looprol, laat de machine draaien en richt de band.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Draai aan de stelschroeven aan de zijkanten, hij spoort wellicht niet goed... En als die niet spoort dan loopt hij naar één kant, zoals je zegt, lijn dat ding uit en hij doet het weet goed...

Je kunt twee kanten uit, een ervan is de goede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten aan de bandschuurmachine stelschroeven voor de rollers. hiermee kan je de rollers evenwijdige stellen.