Hoe haal ik een tl-buis uit de fitting?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo mullerina, deze vraag wordt heel vaak gesteld, dus absoluut niet raar! Oke genoeg gepraat, wat je moet doen is de buis draaien totdat hij los komt, soms duurt het langer dan bij andere, maar bij mij ong 20 minuten, vooral de eerste keer kan het wat langer duren. Heel voorzichtig draaien, dan worden de pinnetjes er langzaam uit 'geschroeft' en beschadigt het de buis niet, wat wel gebeurt bij bijv 'vastpakken en een kwartslag draaien zodat de pinnetjes vrij uit de gleuf kunnen glijden', ik zeg maar wat, niet onaardig bedoeld maar wil niet dat je buis beschadigd wordt! Maar met 40 jaar ervaring als bouwvakker weet je dat!
Je hebt ook andere manieren, maar bij deze is succes gegarandeerd! M.V.G Marieke van der Velde (42 jaar) en altijd opzoek naar de waarheid!

Antwoorden (2)

Vatspakken en een kwartslag draaien zodat de pinnetjes vrij uit de gleuf kunnen glijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Draaien en voorzichtig eruit halen. Als je een ronde TL-buis hebt moet je hem er bij de starter voorzichtig uittrekken en hoef je niet te draaien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar zit de starter?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is de plastieken verdikking waar vier metalen pinnen uitsteken (zie http://goo.gl/1DOx3O).